Bugün çok kısaca aslında yayına hazırlanan kitabımızda çok daha derinlemesine anlattığım “BEKLENTİLER ve KUTSAL DENGE” konusuna değineceğim.
Yapılan “bilimsel” araştırmalarda insanların % 78 inin beklentilerine karşılık bulamadıkları ve mutsuz olduklarını gösteriyormuş. Çok ilginç değil mi? Aynı orana dikkat edin. Yani % 80, % 20 dengesizliğine. Bu tuhaf oran dünya ekonomik dengesinin de oranı yani insanlık tarihi boyunca olageldiği gibi dünyanın zenginliklerini % 20 bir azınlık sömürüyormuş. Bu aynı zamanda % 80 çoğunluk % 20 azınlığı mutlu etmek için çalışıyor, çırpınıyor, savaşıyor hatta ölüyor demek oluyor.
Şimdi bu kısa analojiden sonra bizim konumuza dönecek olursak; İLAHİ FARKINDALIK penceresinden baktığımızda neden mutsuz, bezgin, hasta ve bedbaht olduğumuzu en yalın ve çarpıcı hali ile görebilmek için önce BEKLENTİLERİMİZİ ve bu beklentilerimizin KUTSAL DENGEDE nereye tekabül ettiğini görürüz. Çok basit gibi düşünebileceğimiz bu husus aslında yaşamımızın tüm paradoksunun kaynağını teşkil etmektedir. Zira rabbimizin kendi ilmi ile zerreden kürreye HAKK ismi şerifini nakşettiği bu hakikati çoğunlukla nefs, zihin ego gibi dünyevi ve şeytani tuzaklardan dolayı gözden kaçırdığımızı görmekteyiz.
Bu basit gibi gözüken sorularımıza doğru cevap bulabilmek için kendimize tüm samimiyetimiz ve tarafsızlığımızla soralım.
Biz dünya planında beklediğimiz ama ulaşamadığımız bir hususta nasıl bir adanmışlıkla, ne kadar sebat edip, boyun bükerek emek verdik?
Bu beklentimizin/amacımızın cümle yaratılmışlara(bütüne) ne kadar hayrı/faydası var?
Bu beklentimize ulaşabilme imkânımız şartlar itibari ile ne derece mümkün?
Soruları çoğaltabiliriz. Karşısına koyduğunuz samimi cevaplar sizi KUTSAL DENGEYE götürecek yani terazinin kefelerini düşünürsek. Size rabbimizce sunulan her nimetin karşılığına siz ne koyuyorsunuz?
Evet, bu kadar basit. Bu mizan terazisi her daim gözünüzün önünde oldukça Allah’ın izni ile KUTSAL DENGE de kalırsınız. İşte o vakit beklentilerinize hiç zorlanmadan ulaşırsınız.4
Son olarak unutmayın:
- Renkler dünyalıdır. solucudur.
- Tatlar/kokular ve tüm dünyevi hazlarda dünyalıdır. Geçicidir.
Kalıcı ve rahmani olan İLİM ise ÖZ dür onun rengi tadı ve hazzı daim ve kaimdir. Ona ulaşmak sadece sizin KUTSAL KALBİNİDE rabbimizin HAKK ismi şerifi ile zuhur etmesini bekliyor.